Thursday, November 11, 2010

:: Pesta Cahaya di i-City

Sedikit info pasal i-City :

1) Terletak dekat dgn area Uitm Shah Alam.

 

2) Kalu ikut Federal highway, akan jumpa signboard menuju i-City, so jangan cemas kalu anda first time drive ke Shah Alam..

 

3) Bayaran masuk adalah RM10/car..so agak2 nak jimat, sumbat la ramai2 satu kereta kan..

 

4) Tiket yang korang dapat masa bayar RM10 tuh, jangan pulak ditinggalkan dalam kereta..sebab tiket tuh boleh digunapakai untuk masuk salah satu lokasi berbayar sama ada Cold Room atau Taman Safari..Untuk masuk, satu tiket valid untuk 5 orang sahaja..so, bagi yang sumbat kereta ramai2 tuh, hanya 5 yang bertuah sahaja boleh masuk..hehe..

 

5) Untuk elak kesesakan jalan raya, boleh la bertolak awal..dan jangan risau, kat sana ada kemudahan bilik solat untuk lelaki dan perempuan..Telekung juga disediakan..so, jangan lupa solat dulu ye sebelum cuci mata dgn cahaya..surau ada kat blok B..dekat dgn kedai-kedai..

 

6) Restoran dan cafe turut disediakan..Ada Steamboat Restaurant yg nampak macam ramai customer..mungkin sedap..kitorang tak try sebab lepas tgk harga 100Plus kat situ RM3/tin, terus pegi cafe lain..haha..

 

7) Tiupan wisel oleh petugas khas di situ akan kedengaran jika terdapat pencerobohan ke kawasan yang dilarang sama sekali masuk, apatah lagi ada usaha untuk naik replika binatang bercahaya itu..

 

8) Last but not least, korang akan terpegun dan mungkin terkejut tengok sekumpulan kanak-kanak kelihatan melemparkan sesuatu bercahaya ke langit ..Untuk menikmati pengalaman seperti mereka, korang boleh singgah kedai ala-ala kedai cenderamata kut..dari luar kedai, dah nampak happening dgn cahaya yang bermacam-macam..ada gaya pusat disko pun ye..haha

Ok la, untuk maklumat lanjut, korang  boleh rujuk laman web i-City : http://i-city.my/

 

..dan di bawah ini adalah sedikit hasil pulangan dari melawat i-City ketika cuti Deepavali minggu lepas..abaikan ke’amatur’an tukang amik gambar..amik gambar sekadar buat penuh memory card..

icity

icity2

icity3

icity16

icity4

icity10

icity14

icity17

icity13

icity20

icity21

icity22

icity23

 

Note: Akhirnya, berjaya drive smpi Shah Alam walaupun ada incident lucu kat tol gara-gara kad touch n go..heh..

2 comments:

Rohani Hashim said...

nik, hany xpernah sampai lagi icity nih, MZ xnak pergi, selalu pergi n lalu icity nih siang hari sbb g support kt uitm...sadis betol

nik said...

takpe, nanti hany bodek MZ gi dating kt sana ye..hehe..