Wednesday, October 15, 2008

:: Ada aper dengan NICKname

i have some nickname..

my relatives sebelah Abah call me "ijah" or nk nmpk moden skit ejaan nyer jdi "e-jah"..hahaha..sebab munasabab aku dipanggil ngn namer tuh, aku sendiri smpi skang x terkaji lagi..myb aku kuat nangis kut dulu, tu pasal tukar namer..tp apsal x letak namer2 yg best n moden skit.....ikutkan namer sebenar aku, x seharusnyer ditambahkan" h" dibelakang..so, should call me as ija jer la..demand..dusshh...hehe..

Housemate aku, si Shima tu lagi la, ader ke patut bile dia dgr aku bahasakan diri as "ijah" depan pakcik n makcik aku..

Shima: eee...cam nama kampung

Aku: ye..ye..i'm a kampung gurl la..

tp kan, mase aku kecik dulu,bleh aku igt diorg panggil aku "hijau"..ish..ish..kecik2 dh sound trouble..hahaha..

Among my relatives belah Ma plak, diorg panggil " Kak Ngah"..yg tua dari aku pun panggil aku "Kak Ngah" gak...itu tidak adil..hehe..terang lagi bertadahkan spotlight..nmpk sgt aku nih anak kedua, so xyah duk ty lg " Anak ke berape dlm family?"..

Family panggil aku" Angah"..tu pun selepas aku dpt adik after 6 yrs berada di takhta anak bongsu .."dgn kate lain, i'm the manja ones in family..*wink*

Owh..ya, ader gak jiran n some relatives belah Ma panggil aku "iza"..

Cikgu aku zaman sekolah dulu, ader yg panggil aku "Haiza"...siap cikgu tuh tertukar ngn Haiza budak kelas lain...hehe..Haiza yg sorg tuh kaki sukan, Haiza yg sorg nih kaki tido dlm lab Bio..asal masuk lab bio, aku ngantuk..haha..kalu member2 aku perasan, time lab bio, selalu port aku kt meja belakang sekali..time buat lab, berebut nk catat data, malas buat lab..haha..nasib baik la x fail bio..

and

the most popular nickname is ...yaa..just call me Nik..Nik di mana?? Nick di 9..LOL..bab kate opismate aku ..nik nicklodean ..ye la tuh..

Biler dh nickname tuh nik, maka jgn perasan ko jer dlm dunia nih namer nik..so, setakat tersalah sahut biler org panggil nik lain tuh biase dah..hehe..

even, dlm family, if ader call in, if caller tuh bgtau nk cakap ngn Nik..patut yg jawab call bertanya, "Nik maner?..Nik aper? kt sini rmi Nik" hahaha..

Pernah aku yg pick up call, sekali aku ckp la, Nik la nih..sekali tuh member adik bongsu aku..

Mase aku Form 2 (aper namer class ek..hahhh..2K1), cikgu Mate aku ( Cikgu Harun namernyer..aku igt ..aku igt..hehe..kagum x?) suker tanya soklan teori dlm kelas or bc statement dlm buku teks Mate (aku pun xpaham naper la cikgu nih suker sruh student bc buku teks sedangkan tuh subjek Mate), so dia sruh letak nama samaran besar2 kt meja supaya mudah dia panggil nama..time nih memasing gune la manila card n tulis la namer ngn pelbagai jenis font style..yg x bleh blah, gune font size paling kecik..haha..ader gak yg sajer gune technique blur ..budget cikgu akan jd rabun bile nk bace namer dia..

so, nk dijadikan cerite, ader la budak kelas aku nih org panggil dia as "Kak Nik" eventho namer dia xder nik pun..so,aritu cikgu tuh panggil la "Kak Nik".. sekali dua2 bangun..time tuh, seat aku baris depan, so aku x nmpk la Kak Nik sorang nih bangun..so, ngn syok sendirinyer aku baca la statement yg cikgu sruh baca..sekali cikgu wat muke pelik ngn tersengih..sekali aku pandang belakang, ooo..bukan aku yg cikgu panggill...aku igt cikgu sesaje jer tambah "kak"..hheehee..

Tp aku kurang suker sbenarnyer org panggil aku "Kak Nik"..umpama panggilan utk makcik2 jer..hehehe..tp, mase kt hostel dulu, junior rmi jer panggil "KaK Nik"..so, terima hakikat la yg ko kene gak dipanggil "Kak Nik"..

Biler ader geng yg tgh ngumpat pasal member diorg yg jugak bernama nik, so, cepat2 diorg ckp kt aku.."bukan ngumpat ko tau..nik yg lain"..hhaha..logikla, takkan ko nk ngumpat aku depan2 kut..hahaha..kecuali aku nih pekak n xder perasaan..silala ngumpat depan2 bijik mata nih..hehe..

Last but not least, ader gak sesuke ati panggil aku "Nicky"..xkurang gak "Nickydeen"..asal-usul "Nickydeen" tuh si Lim tau kisahnyer..hahaha..

Citer pasal nickname, ader gak tersalah anggap nik nih pompuan ker laki..

(first year @ upm..member ty namer aper..)

coursemate@UPM: bukan nik tuh namer lelaki ker?

(first day masuk opis)

Opismate:aku igt Nik nih laki?

( first time nk tmpg duk rumah yanie jap coz amik exam kt KT..so, myb adik dia pelik apsal la kakak dia nk bawak balik budak laki..hehe)

Adik-beradik Yanie(my roomate): bukan nik tuh namer laki ker? kt sekolah, kawan2 adik yg namer nik tuh laki la.

see..namer nik tu universal..kalu SITI tuh org tau dh namer pompuan kan..ker ader laki namer SITI ?? LOL

Tetibe aku rase nk tag org..for the moment, these are 2 blogger yg aku nk tag..so sile ulas pasal nama samaran korang plak..kalu boss korang x marah la korang update blog time opis hour..hehe..

1. Cipah

2. Hemot

No comments: