Thursday, May 6, 2010

:: Bersiaran dari luar daerah

Di pagi nan indah lagi permai tanpa kehadiran pencemaran karbon monoksida (wujud unsur menjeleskan warga kota), begitu pantas jari-jemari menari rentak hip-hop atas kibod HP ini sambil halwa telinga disajikan dengan lagu Awaken dari blog sendiri..hehe..hari ni adalah hari ke-6 aku lepak2 kat kg yg membawa maksud sudah 6 hari aku tak perlu menjenguk operasi bas,komuter, lrt dan masak untuk bekalan ke opis..hehe..tapi masih ditegur oleh bapa sendiri coz balik kg pun still duk gedik depan laptop..sori la Abah, anakmu ini memang akan demam panas kalu x bukak laptop dalam tempoh 24 hrs..hehe..bukak laptop tanpa internet connection ibarat membukak peti ais yang kosong..so, harus memanjatkan kesyukuran kerana wireless connection di sini adalah tahap cemerlang A+ dan sudah tentu free of charge..

Setelah hampir 5 bulan tak tatap muka Abah Ma, akhirnya terus sihat walafiat bila nampak muka Abah tatkala turun dari bas express sabtu lepas dan melihat Ma di dapur tatkala sampai rumah..hehe..ternyata aura wajah ibu dan ayah itu adalah ubat segala penyakit..hehe..tapi bile dah hampir nk balik kl nih, terus sakit kembali lagi..huhuu..mahu jer extend cuti atau dgn kata lain bleh x aku terus bermastautin kt kg nih..sudah malas mahu jejak kaki di kl itu..

Tindakan mengambil cuti di musim org bekerja telah menimbulkan  keraguan di kalangan rakan2, housemate dan sudah tentu bos dan team mates.. jawapan aku kepada keraguan itu cukup simple dan jujur: "Saya mahu rehat"...hahaha lagak macam ko kije angkut batu-bata buat bangunan je kan..

e: nikkkk
e: :p
nik: yeee..hehe
e: lama cutii
e: best nye
nik: bawak diri coz compani x byr gaji...hehee
e: hu3

..ok,actually banyak idea tapi bile nk start blogging, terus kemarau melanda, kering kontang tanpa tahu hala tuju bukak blog pagi buta nih..nanti kalu dah dpt sumber air semula, start kembali bermarathon update blog ye..atau mungkin idea mencurah2 kalu update blog kat opis barangkali..kalau gitu,harus buat proposal setup opis sendiri di rumah kan..ok la, untuk sajian sarapan anda pagi nih, marilah kita saksikan keindahan makhluk ciptaan Allah SWT ini yg jarang tak dapat aku bersua muka  sejak 5 bulan lalu..hehe..credit to my sis yg for these pics..



Couple yg bahagia sedang menikmati breakfast yg enak

Couple yang bahagia berchit-chat tentang masalah negara


bunga yang masih megah walaupun kecacatan daun


...dan juga sudah tentu masakan ibunda tercinta yang memang membuatkan aku alergi-penimbang-berat untuk tempoh 6 bulan dari sekarang..hehe..

4 comments:

Budak Tanpa Nama said...

he3...encik E tu, kekasih ke nik??lalalalalalal
selamat bercuti nik...le2 dr kelantan kali ni nakbawak ape ye??hik3

nik said...

hahaha..encik E tuh masih diragui berstatus encik atau cik..haha..


bekalan dari kelantan akan wujud kalu gaji masuk sebelum minggu depan..sedihh siot cuti tanpa wujud mata wang malaysia..

btw,
budak tanpa nama, sila bersiap2 ke opis ye..kan lewat lagi..hehe..

cippzzySHMR said...

salam..

seriusly jeles! waahhh. A+ eh wireless connection, hebat.

I can't blog while at home..

haha. saja mengada, kengkonon nak luangkan every single moment wif mak abah :D

nik said...

salam cipah..

sila jeles ye..hehe, btw, sepatutnya mengikut langkah cipah x berblog @home, tp sebab kesian same itu wireless yg laju semacam jer, maka haruslah digunapakai..hehe..tp Abah Ma still no 1 dlm perhatian..