Sunday, March 29, 2009

:: Earth Hour 2009..i’m a supporter more than 1 hour...till tertido..

Earth Hour 2009..i'm a supporter more than 1 hour..hahaha..till tertido..

kronologi:

7.40 pm

after solat, aku trus turun pi dapur..masak nasi goreng..timing masak awal coz dh set nk tutup lampu kul 8.30 nt..sepatutnya, malam nih aku tinggal sorang since housemate2ku telah lari dari rumah pulang ke 2nd house setiap weekend..asalnya, housemate bilik bawah nk balik Klang..tp last minute tunang dia x jadik dtg amik coz kereta rosak..so, xder la aku bergelap sorg2 kt rumah..hehehe..

8.00 pm

makan time..syok tul makan sambil borak2 pasal wedding preparation...wedding preparation???? her wedding not me yaa..kagum aku ngn usaha housemate aku sorang nih yg still mode berjimat cermat during her big day preparation..pelamin, hantaran, baju, makeup, kad kahwin..everything under her and her fiancee control without tempah menempah dari maner2 butik..makeup dpt sponsor from her uncle..so, bleh cut cost la..photography session pun just cost at rm500..also disupport by her fiancee's frenz..

leka duk berborak..tgk handset, dh kul 8.51 pm..owh..terlepas la..

tp x kan lah nk makan dlm gelap plak..kitorg tgk rumah2 kt perumahan nih dh bergelap..Penduduk PBTS memang cool..supportive betul..

housemate aku sanggup plak x bukak lampu dapur time basuh pinggan..tgk cam kesian basuh dlm gelap, aku trus switch on lampu dapur..lagipun,konsep earth hour adalah 'turn off non-essential lights for an hour '..

9.00 pm

aku lepak sorg diri dlm bilik (since my roomate dh ke kedah..ye yanie, pronounce properly 'changlun' not 'changlung' hehehe..terenggganu btul..hahaha..) ngn bercahayakan cahaya dari monitor..

aku layan video big jam kt hotfm.com sambil makan kerepek bawang..dlm gelap, aku x sedar yg aku dh abeskan satu balang kerepek tuh padahal td baru jer abeskan nasi goreng..mungkin biler dlm gelap, kite akan kelaparan kut..ader kajian pasal nih x?

9.18 pm

aku sms member aku, Lin to wish birthday dia ari nih..

me: Salam.Hi lin, tgh bergelap ke? Hehe.nway, hepi besday :)

lin: Thx nik..duk sorg2 kt umah, xkuasa nk brglap.tkut..
hehehe..even tuh hanya sms, tapi aku dpt bayangkan riak muka Lin if dia cuak or x suke sumthin'..hehehe..

9.45 pm

........still bergelap..lagipn cahaya monitor nih dh cukup benderang..so, x perlu switch on light ..

12.39 pm

dh mengantuk ngadap pc..owh, jiran2 ku pasti kagum ngn semangat budak2 rumah nih yg sampai ke saat nih, still bergelap...hehe.. "Ye, jiran-jiran kami, kami bukan saja menyokong earth hour, kami juga dlm kempen mengurangkan angka sebelum titik perpuluhan dlm bil elektrik setiap bulan"

ok la..till then with hutang2 tagged yg tertunggak..nasib baik xde bunga..

Note:

Earth Hour is an annual event that World Wide Fund for Nature (WWF) started in Sydney in 2007 to get households and businesses to turn off non-essential lights for an hour to raise awareness on climate change.

The event aims to demonstrate unprecedented solidarity and provide a visual global mandate that will put the heat on world leaders meeting at the Global Climate Change Conference in Copenhagen in December to write and possibly sign a follow-up agreement to the Kyoto Treaty.

1 comment:

Sue@Iza said...

wahh...nik ada gak blog kt snih.....link,link...