Friday, March 5, 2010

:: Semalam yang Pelik Tapi Benar..




Pelik tapi benar
..semalam adalah hari sakit perut 1Malaysia..Some of my friends mengupdate status FB seperti :

A: Saket perot x ilang lagik cemane neh???

B: adus.. perut ku kembali meragam.. aku tak moh ponteng kelas.. best wooo hari ni.


..dan tanpa diduga, aku juga mengalami sindrom yang same..smpi satu tahap muncul status YM seperti..

arrghh..x suke feeling cam ari nih..cam nk balik rumah jer..

..tapi serius..memang x best nak buat kije kalu sakit perut kan..memang tak senang duduk dibuatnya.. time lunch pun aku x selera nk makan..nasib baik la kije dh siap before lunch, so aku byk merehatkan diri setelah kehabisan stamina diri akibat berulang alik ke toilet..hehe,then, lepak kt pantry ngn surau..sehingga opismate aku tercari2 aku..ok,jika dalam keadaan normal, aku adalah kutub selatan magnet dan monitor adalah kutub utara magnet ..dan hanya bergerak dari tempat duduk jika tibe waktu lunch, masuk surau,dipanggil meeting..atau dipanggil ke bilik finance utk amik cheque..hehe


..dan kisah sakit perut nih berlanjutan apabila seorg lagi member aku membebel kpd diri sendiri (aku igt dia bebel kt aku, pelik gak camner dia bleh tahu aku sakit perut) cz mengalami sindrom 'tidak senang duduk' sedangkan sebelum kejadian itu, dia dengan bangga menyenaraikan lauk-pauk yang disponsor oleh client waktu lunch td..hehe..lain kali, kalu org belanja tuh, jgn lupa ckp terima kasih..hehe..


Note: Masih mengalami sindrom ini tp gigih menaip entry ..hehe....adakah nasi ayam RM2.50 punca fenomena luar biasa ini..hehe..


Pelik tapi benar..semalam aku berjaya sampai rumah pukul 7.30 malam..ditekan di sini 7.30 malam ye rakan-rakan..harus dimasukkan di dalam Malaysia Book of Records..


Bila aku bukak jer pintu rumah, housemate2 aku buat muka pelik..siap tgk2 jam kat dinding bagai..siap pandang atas bawah..(aper?? igt jelmaan ker..)..haha..

ok2, haruslah diakui bahawasanya ketibaan awal aku di rumah seperti termaktub dalam salah satu perkara ajaib di dunia bagi mereka2 ini..hehe..dan aku tahu bus driver tuh pun akan tersalah jalan bila tgk aku balik awal..haha..


..bila dpt sampai awal kat rumah, baru la rasa ade life..bleh masak jemput2, buat air teh satu jug ngn tgk cite Siong dari awal smpi abes..hahaha..biasanya, kalu aku bukak pintu, jarang semua org ada kt ruang tamu, tapi air teh satu jug dah tersedia di atas meja... then, bile bukak tv, kalu bernasib baik, bleh tgk skrin credit cite Siong jer..sebenarnya, xde la fanatik tgk cite Siong tuh, tp tuh je la option yg ader memandangkan tv kitorg tak integrate ngn satelit Astro Beyond..hehe..


..fenomena ketibaan awal aku ke rumah turut menimbulkan kepelikan kepada member aku yang sorang nih..

Hahaha..buke stakat hausemate awk jah pelik, sy hok baco sms ni pun jatuh berguling sbb pelik sgt haha..


Rujuk Kamus Kelantan-Bahasa Melayu utk terjemahan di atas..

*buke= bukan
*jah= sahaja
*hok=yang
*baco=baca



..dan lebih pelik, semalam sebab balik awal, aku terlupa nak call family..tuh pun tersedar bila Abah yg call..hehe..

Kesimpulannya, kalu nak balik awal, sila la sakit perut di opis..hahaha..


3 comments:

Elya Roza said...

hu3....derang pndang atas bwh yee nik..ingat jelmaan syaiton nirrajim yeh..ha3....

yg penting nik tak saket perot makan kek batik kan..hua3

nik said...

hahaha..kek batik tuh macam ubat penawar plak..tetibe perut dah ok skang..hehe

ckucin said...

akak rasa kita semua yg sakit perut ni ada kaitan ngan penipisan lapisan ozon ler.. sedangkan ice boleh pecah di kutub inikan kita sakit perut.. ada kaitan rapat ni.. kikuka..