Thursday, October 7, 2010

:: HWB Passport

Dulu,  ketika masih bergantung kepada duit belanja sekolah yang diberikan oleh abah, aktiviti membeli barang keperluan seperti bedak ,pencuci muka adalah bergantung kepada bajet yang diluluskan..barang-barang keperluan seperti itu lazimnya dibeli di mini market, kedai runcit  dan  jika bernasib baik, mungkin dibeli di pasaraya berdekatan..ketika itu belum ada Watson , Guardian di tempat kelahiran..


Apabila mula bergantung kepada duit PTPTN selama setahun dan diteruskan dengan duit biasiswa JPA, maka mula bijak pandai menjejak kaki ke Watson dan Guardian untuk mencari bedak, pencuci muka..even ubat gigi pun gigih dibeli di gedung farmasi itu..hehe..di kalangan rakan-rakan rapat, diorang tahu, setiap kali pegi outing, sah-sah Watson kene masuk dalam list tempat untuk dilawati walapun telah tekad di depan pintu  masuk untuk tidak berbelanja apa2..tapi tetiba tak sampai 15 minit mundar – mandir, aku dah berada di depan kaunter bayaran..salahkan cashier itu..hehe


..dan sekarang , ditakdirkan Watson betul2 di depan opis, maka setiap kali gaji masuk, sekurang-kurangnya akan berlaku investment di situ walaupun hanya sebungkus tisu jenama Watson..hehe..dan pada suatu hari, cashier di Watson itu promote agar aku beli passport keahlian..sebelum kejadian itu, aku dah pernah tengok iklan kat TV pasal benda nih..Setelah diberi penerangan secara ringkas tapi padat, terus aku labur RM12 untuk passport itu ..bayaran adalah untuk sepanjang hayat..

Inilah rupa paras passport itu..dan inilah passport pertama ku..passport ke seberang laut belum buat lagi..hehe

SDC13691

..dan ini adalah kad keahlian yang harus disertakan setiap kali membuat bayaran untuk collect point. Setiap RM1 akan diberi 1 point..
SDC13689

Selepas beli passport tu, kena activate secara online di http://vip.watsons.com.my/web/ dan sehari selepas account activate, automatic 200 bonus points dimasukkan dalam account.
SDC13692

Buku panduan disertakan dalam pakej passport ini..
SDC13698

..dan yang spesel di sini, dapat voucher discounts untuk pelbagai produk dan brand…
SDC13696
..dan last week dah guna salah satu voucher iaitu untuk losen Vaseline , less RM3 dari harga asal..tapi voucher2 ini hanya valid sehingga March 2011..

Untuk keterangan lanjut mengenai kelebihan memiliki kad keahlian ini, sila layari https://vip.watsons.com.my/web/Home.do
Nota Kecantikan: Entry tidak ditaja oleh Watson..hehe

5 comments:

Aku Budak Comel said...

nik!!! tak tahu pun...
kene gi watson nampakk nyaaa!!Thanks for the info he3

Rohani Hashim said...

kt area hany nih dah habis akd tuh, kena g watson lain.ishhh geram btol laa...


**pregnancy test kit ade diskaun tak kalau jd ahli nih....ahahaha**

mahal tuh kit tuh...

nik said...

@budak comel : ya, waktu rehat nt u gi turun watson jap..haha..

@hany: owh..dah sold out ek..kene survey watson lain la nmpknya..so far, nik belek2 voucher tuh, xde plak discount utk pregnancy test kit..hehe..

yanzjawa said...

hai medical card tak nak tunjuk ker?

akubiomed said...

Saya selalu membeli di Pharmacy Alpha kerana harga ubat-ubatan lebih murah dari Watson disamping iru ada reward point. Pharmcy Alpha letak bersebelahan dengan Watson