Saturday, April 3, 2010

::Bila boss belanja tgk Clash of the Titans, ia bukanlah satu skandal



Last week, tgh bertungkus lumus siapkan processor integration sambil scroll down page Facebook, Outlook menerima undangan email daripada HR..dan isi kandungannya dikatakan mampu mengujakan seisi penghuni opis kecuali aku (ntah kenapa ntah x teruja..)seperti mendapat bonus 13 bulan ..hehe..Ya, boss bermurah hati kasi bonus 13 bulan (sapa nak kije sini, sila kasi resume)..hehehe..tak-tak..boss bermurah hati belanja staff2 menonton cite Clash of the Titans ( jika berminat utk dibelanja sebegini rupa, sila anta resume juga dan sila nyatakan secara jelas objektif anda )


After voting session, so we decide to go cinema on Friday , 2 April instead of on Monday, 5 April..bab kata one of my colleague di dalam email.."Friday Night Movie"..haha..seperti sedang membodek boss supaya setiap jumaat dpt tgk wayang free...hehe


So petang Rabu , 31 Mac, HR sibuk bertanya khabar kepada staff2 lain..dan bila sampai kat meja aku, terus aku geleng kepala, smbil jwb ayat anti-sosial "Tak pegi"..aku dah tgk trailer cite tuh tiap kali naik bas rapid kl..nmpk graphic, effect cam best, tp naluri mengatakan tiada sebatian kimia antara aku ngn citer2 genre gitu..hehe..then, team mates aku dh mula ajak2 suruh pegi..hehe..tapi masih berdegil..then, tetibe one of my colleague , A bgtau yang Clash of the Titans dah fullhouse..then she suggest to watch How To Train Your Dragon..owh, tetibe aku nak keluar dari kepompong 'anti-sosial,' lalu memandang HR sambil angkat2 tangan.hehe....sebab before this, aku ade dgr cite How To Train Your Dragon telah mengungguli carta yang sebelum ini diungguli Alice in Wonderland..lagipun cite camni x memberatkan otak ketika menonton apatah lagi setelah mengadap monitor hampir setengah hari..lalu, aku pun

Nik: Aha, best cite tuh..
A: kan..best cite tuh, I dah tgk..tp x tgk lagi version 3D..hehe..u pun dah tgk?
Nik: hmm..blum, but i dengar org kate cite tuh best..

..dan org sebelah aku dh buat muka 'hah? tgk cite cartoon ker?'..


tgh aku excited dgn harapan boss akan luluskan permohonan tgk cite cartoon..hehe, tetibe aku dimaklumkan diorg confirm tgk cite Clash of the Titans 3D..owh, xper la, alang2 dh bersungguh angkat tangan nk pegi td, proceed je la daripada menjatuhkan air muka sendiri..hehe..


First time aku tgk movie 3D..pakai 3D spek tuh dengan perasan jakun walaupun dulu pernah la pakai spek 3D time tv3 buat tayangan aper ntah berbentuk 3D zaman aku nak amik PMR kut,tak silap aku time video clip CT Nurhaliza kan....siap promote2 spek yg sebelah color merah and sebelah color biru yg hanya diperbuat daripada kertas dan plastik..hehe..time tuh kalu bleh nak jer usung ke sekolah dan pakai sambil buat lab sains dengan harapan dpt tgk radas2 secara 3D ..


Aku dan geng2 pantry opis duduk row yang sama..dan kerana teruja nak makan popcorn sehingga beli set combo, kitorg lambat masuk cinema..hehe..sampaikan org seat belakang dah buat bunyi tak puas hati sebab tetibe gambaran 3D tuh cam dekat sangat..kitorg la tuh..


Baru jer duduk, aku dan geng2 pantry opis dah mula menikmati kudapan tanpa bertanya member2 lain pasal jalan cerita tuh..

Ok, aku nih bab english agak kurang la..masih dlm peringkat tingkatkan skill agar setaraf tahap Muet band 5 sekurang2nya..hehe..so, aku take time nak paham jalan cerita itu sebab subtitle adalah dalam bahasa cina..ader part yang aku langsung x dpt catch up aper diorg cakap..hehe..tp ader part yang aku tergelak..then, org lain pun tergelak jugak..so, maknanya aku dapat catch up aper yg diorg cakap..otherwise, penonton2 lain akan memandang pelik tetibe scene serius ader org gelak plak..

One of my colleague bgtau cite nih mcm cite Percy Jackson and the Lightning Thief ..ader part yang sama..and Percy Jackson and the Lightning Thief macam junior version la but seperti biasa aku tak tgk pun cite Percy Jackson and the Lightning Thief ..hehe..

Ok, comment aku??aku lebih prefer merujuk kepada effect CGI, costume, watak2 yg pelik2 berbanding jalan ceritanya..hehe..ok, maybe first time tgk 3D film, so agak kagum gak ngn kesan CGI effect..xtau la kalu 3D film lain lagi bagus kan..then , watak2 pelik2 seperti Medusa, spesis yang ader kemahiran menyimen barangkali, walaupun jahat, tapi berjasa jugak di hujung cite..hehehe...watak Io, aku rasa team mates aku yg semua laki2 bujang dan suami org tuh sure tak berkelip mata tgk Io yg persis Penelope Cruz tuh..hehe..ok, personally, aku kurang suke cite myth camni..

..dan memandangkan aku bukan kaki wayang..dan ini adalah kali ke-5 aku masuk wayang sepanjang 26 tahun 11 bulan, so aku kurang arif nak kasi review..

Note: Apsal skang byk cite2 pasal Man against God..sungguh tidak boleh diterima akal dan janganlah kita terpesong akidah kerana cite-cite sebegitu rupa ye..


Btw, thanks a lot to my boss@CEO for this treat, walaupun dalam hati kami berharap treat itu datang dalam bentuk pakej berserta dinner..hahaha
..xper, popcorn set combo tuh pun dah mengenyangkan..

2 comments:

budak pasan cute said...

he3...overall syok laa kann...ha3....

cippzzySHMR said...

salam..

me too! ape cite peliks2 clash of titans nih kn nik?

creature from zaman mana?

ohh not so me!

I prefer - it's complicated. tu my type.

ble nk hang out bsama iman?